2016. június 27., hétfő

Kályhaépítés 17 - Hőálló beton és kémény

Nos megint kisvakáción voltam, évzáró ünnepélyek, családi események jártak le, s ott folytatom ahol abbahagytam.

Tegnap kiöntöttem hőálló betonból azt a gyanús szakaszt, amiről beszéltem.

Zsalut rögtönöztem, bebugyoláltam a vas felületeket hőálló kerámiapaplannal, hogy legyen helye a vasnak a táguláshoz, hogyha kell, és áthidaltam a hőálló betonnal a szükséges részeket, így az égési levegő még véletlenül sem tud keveredni a füstgázzal...

Megkomplikálta picit a levegőbevezetés a dolgot, dehát ez van, már el is van felejtve...

Íme képekben:

Simán kitámasztottam téglákkal, a levegőbevezetést "vezérlő" fémkart pedig zártszelvénydarabkával védtem a betontól, hogy majd szabadon lehessen mozgatni.





Az áthidalandó fémeket kerámiapaplanba burkoltam, hogy a tágulás ne repesszen meg semmit...



Hőálló beton beleöntve:




Refarom hőálló beton, 1200 fokos, 300 is elég lett volna nekem, de így is jó....





Közben felraktam a kéményből 3 elemet, a macerás részeket: kondenzelvezető elem, tisztítónyílás,
itt az elején érdemes odafigyelni, hogy vízszint/függőben induljanak el a dolgok...

A köpenytéglához vettem M5-ösz osztályú falazóhabarcsot (Baumit MM50 a Dedemanban), a lyukakba pedig "sápába" való hígitott betont öntöttem(szintén Baumit Escroch vagy mi a szösz) és 10mm-es menetelt szárat dugtam, amiket csavarokkal lehet toldani...

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése