2016. június 29., szerda

Kályhaépítés 19 - kályha alapja


 Folytattam a tűztér alját, raktam rá még 2 sort.







Hamuzóteret nem hagyok nagyot, ez ami a képen látszik egy 26cmx37,5cm-es alapterületű téglatest lesz, olyan széles, pontosan mint a hamuzóajtó, lesz egy 2 sornyi "gyűjtőfeneke", amibe akár egy fémtepsit is készíthetek majd és egy mozdulattal kivehetem a belégyűlt hamut (kb. 7 litert).

 Az alábbi képen lévő felső sor tetejére jön majd a hamuzóajtó...

A hamuzótér pedig még néhány sor magasságig fog tartani, egész fel a tűztér aljáig (vajmi 20-30 liter összkapacitású).






Apropó samotthabarcs:
ezt a két samottéglasort már samotthabarccsal raktam, és kellemes meglepetés volt, hogy a Helios zsákos samotthabarcs rendben volt, elég finom szemcsézetű, szóval nem kell rostálgatnom még, ebből lehet 2mm-est kenni nyugodtan...





Közben elkészítettem az ajtóknak a keretet is, azzal fogom majd felszerelni a magra, egy 3mm-es vastagságú fémlemezből heggesztgettem össze, a két függőleges gallérra fogom majd fogatni az ajtót.

Az alábbi képen megmértem épp próbából, hogy mindkét oldalára kerámiapaplant téve, mennyi távolságot kell hagyjak a mag és a köpeny között...


kályhaajtó tűztérajtó

tömegkályhaajtó nagy tűztérajtó

Kb. ilyen távolságra jön majd a frontális köpenytéglafal...

kerámiapaplan


Ezután már megrajzolhattam a köpeny helyét, és az első két sort fel is raktam.
Ez még csak a köpeny "alapja" lesz ui. a mostani födémre még jön 16cm padlóréteg,
ezért ez a két sor nem fog látszani, a padló alatt lesznek.

Ezért felhasználtam a meglévő bontott tégláimat, amit bagóért vettem a tavaly, van is belőle még pár paletta...
Sajnáltam, hogy a drága köpenytégla- vagy samottéglával rakjam ezeket a sorokat.

A tűztér alját viszont nem, mert ott élére rakva nagyon nehéz lenne ezekből a horihorgas téglából dolgozni.

A padlóba viszont tökéletes sztem, még megvan a megfelelő keménységük, csengnek ha összekoppintom őket...

Kissé vastag fugák jöttek ki ebbe az első 2 sorba, mert ki kellett hozzam a 16cm-es padlóréteg vastagságát, hogy majd onnan indulhassak a kályha lábazatával...

tömegkályha alap

tömegkályha építés


A falak alá alufóliát tettem, a füstjáratok alá pedig 7cm vastag Ytong szigetelést amint az alábbi képen is látszik a kikandikáló "habtégla". Persze egy sor agyagtégla jön rá, a füsttel majd az érintkezik...És mindezt agyaghabarccsal.



tömegkályha talapzati szigetelése


Túrkálás a régi bontott téglák között...



tömegkályha szigetelése a padlótól

tömegkályha szigetelése YTONG -al

Ennyi mára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése