2016. szeptember 9., péntek

Kályhaépítés 37 - köpeny folytatás

Elég mostohán bánok ezzel a kályhadologgal, az elmúlt hónapból több mint 3 hetet nem foglalkoztam vele,  na dehát ez van: más dolgaimat is kell rendeznem, kis betegség is beütött, no meg a szabadság is lecsapott, tengermart, miegymás...

De ott folytatom, ahol abbahagytam.

Azaz kis stílusváltás, a köpenyt viszem tovább egy darabig, hogy változzon.

Kiraktam a tűztérajtó előtti küszöböt és pár sort a köpenyből.

A küszöbhöz normál ívestéglát használtam élére állítva, leraktam a földre, picit ívesen ahogy az alábbi fotón is látszik majd levágtam  őket méretre.


tűztérajtó küszöb

tűztérajtó küszöb
S kb ilyen lett a helyére rakva....

dán típusú tömegkályha tűztérajtó küszöb
 Az ajtókeret és a köpenytéglák között is vezetek egy réteg kerámiapaplant a tágulási rés, nomeg a tömítés végett. Gondolhatnánk, hogy minek a kályha ha a frontját leszigeteljük, de az az igazság, hogy még mindig többet melegít a front mint a kályha többi oldallapjai, ui. az tűztérajtó üvegjén és az öntöttvas részeken keresztül sokkal nagyobb a hőleadás mint a téglával burkolt felületeken. Most unom kikeresni a könyvből, de ha jól emlékszem vajmi 5-8-szoros a tégla hőátbocsátásához viszonyítva. Szóval jön ki meleg elől is...


cérnákkal való függőállítás tömegkályha építés
 Felállítottam a cérnákat is a plafonból, hátha elviselhetően fel tudom így rakni a függőlegest...
A cérnák alsó végei szabadon lógnak, hogy tudjak férni - mozogni tőlük, s amikor csak kell egy téglával vagy a képen látható deszkákkal nekifeszítem a függőlegesnek...

tömegkályha építés cérnákkal való függőállítás

tömegkályha építés cérnákkal való függőállítás

Itt körvonalazódni látszik a hálószobába belógó fűtött padka....
A "visszasmaccal" elhagyott fűrészfogszerű rész azért van úgy hagyva, hogy ott majd később "beleszövöm" a szoba falába...

tömegkályha építés légréssel
 A kartonlap természetesen kivevődik ahogy haladok fennebb, csak azért van oda betéve, hogy a behulló agyaghabarcs ne tömje be a légrést, azaz a köpeny ne érjen hozzá a samottmaghoz, mert az szétnyomhatná ugyebár hőtáguláskor...

tömegkályha építés légrés

 
Folytatása következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése