2016. szeptember 18., vasárnap

Kályhaépítés 39 - egyenes boltív, rózsa

Elfogyott a téglám, pénteken hoztam az utánfutóval újabb 450 darabot.

Számolgatom, biza duplakályhányi tégla felment már a kályhára, vajmi 1000db köpenytégla, 6-700db. samottégla, plussz az alapban az első két sor tömörlefödésben illetve a padkában a nem látszó helyeken a nagyméretű bontotttéglák...

Nem számoltam még össze pontosan, de (minimum) 6 tonna körül valószínű lesz a kályha.. Plusszban majd még jön két fűtetlen padka, a fallal való összeszövés, falbélelés...

Ilyen segítségekkel persze könnyű dolgom van.



 Az agyaghabarcskeverés lehet gyerekjáték is, a sövényugrás mellett ezt is nagyon szeretik a lurkók.

agyaghabarcskeverés


agyaghabarcskeverés

agyaghabarcskeverés


 Közben megvolt a padkapróba is, úgy néz ki, hogy a kicsi padka kétszemélyes...2 gyerekszemélyes..



A legegyszerűbb egyenes boltívvel oldottam meg a tűztérajtó feletti áthidalást. Nem vágtam be kónuszosra a téglákat, párhuzamos oldallapokkal raktam be, egyedül a középső rózsaszirom, az ék lett kónuszos, azaz ék alakban kivágott. Ezt a flex is megköszönte. Reméljük megbírja a következő földrengést..



Rózsa megrajzolása egy kartonlapra:

egyenes boltív, rózsa

egyenes boltív, rózsa készítése
Rózsa kivágása utáni szempróba:

egyenes boltív, rózsa készítése
 ...és a rakás..


egyenes boltív, rózsa készítése

A kályha frontja körüli részeken minden sorba rakosgattam kályhásdrótokat, ahogy láttam a kályhák többsége a tűztérajtó körül, főleg fölötte szokott megrepedezni, hátha ez nálam elkerülhető lesz...a rózsából majd a drótos megerősítést sem fogom kispórolni...

kályhásdrótozás

egyenes boltív, rózsa készítése


egyenes boltív, rózsa készítése


egyenes boltív, rózsa készítése

S kb. ez van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése