2016. szeptember 13., kedd

Kályhaépítés 38 - köpeny, bélelés

Semmi nagy dolog nem történt (iskolakezdésen kívül), de ezt a pár sor haladást is felvázolom, hogy ne maradjanak el, mert szeptemberben is jönnek dolgaim úgy néz ki...

Pár új köpenysor született csak, illetve párhuzamosan vittem a samott-bélelést is, hogy ne maradjon el, 4-5 sornál mélyebbre már hosszú kéz kell, hogy leérjen..


Ezt a pár képet igazából a naplementéről készítettem a telefonommal, nem is a kályháról, de mivel a kályhát használtam tükörnek, így bevágom :-)

tömegkályha

tömegkályha

tomegkalyha
Ez pedig a fakó valóság..

dán típusú tömegkályha


Ezekkel a kályhásdrótokkal próbálom meg rögzíteni a dróthálót...

kályhásdróttal bélelés


kályhásdróttal, dróthálóval való bélelés

kályhásdróttal, dróthálóval való bélelés

 Merem remélni, hogy a kályhásdrótokkal rögzített drótháló nem fog lepotyogni. Agyaghabarcscsal kentem ki...
Nem garantálom, hogy nem fog elválni esetleg a köpenytől, de lepotyogni nem hiszem, a drótok tartják...

kályhásdróttal, dróthálóval való bélelés

kályhásdróttal, dróthálóval, agyaghabarccsal való bélelés
 Az alábbi pár képen látható kerámiapaplan-csíkot két dolog miatt szorítottam be az égetett téglával:
1. tágulási rés
2. ne engedje, hogy a füst a kályha hátlapján, a hátlapköpeny és samottmag közt lévő 3-4 mm-es légrésbe bejusson és lerakódjon a téglákra, leszigetelve azokat...

Egyszóval, amit takarítani nem tudok, ott ne járjon a füst.

kályhásdróttal, dróthálóval, agyaghabarcscsal való bélelés


kerámiapaplan tömítés illetve tágulási rés

kerámiapaplan tömítés illetve tágulási rés
 Mivel itt az oldallapnál kb. másfél méter magas falat kell kibéleljek, hogy nehogy lepotyogjanak a 3cm-es samottlapocskák, az alább látható módon megfúrtam minden samottlapocskát, a pipa alakú inoxdrótot átdugtam rajta, a pipa horgas részét pedig a dróthálóba beleakasztottam, amíg még friss volt az agyaghabarcs, hogy tartsa a samottlapocskát, a túloldalt kilógó egyenes végét pedig visszahajtottam a samottlapra...

Látom esélyét, hogy a hátrányát a takarításnál fogom majd látni, amikor a drótkefe beleakad a kilógó drotocskákba, de más ötletem nemigazán volt.

Ha valaki rájön (vagy valamelyik titokmester álmában véletlenül elárulja és ő meghallja) , hogyan csinálják szakszerűen ezt a bélelést, ne tartsa vissza magába, írja meg kommentben a többiek okulása érdekében is...

Én több info hiányában így csináltam...

tömegkályha samottbélelése

tömegkályha samottbélelése
 Ezt a kiugró kis "lapit" inkább dísznek tettem mint funkcionálisan, hogy törje meg az épp elég széles frontális fal monotóniáját. Nem mintha egy gyertyát, vagy gőzölőt nem lehet oda épp rárakni...
Teszek majd még egyet valószínű túloldalt is, fentebb, asszimetrikusan...

ellenáramú tömegkályha

contraflow masonry heater

danish contraflow masonry heater

danish contraflow masonry heater with heated banch

danish contraflow masonry heater with heated banch

tömegkályha fűtött padkával

tömegkályha fűtött padkával



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése