2016. július 1., péntek

Kályhaépítés 20 - első két sor


Ma folytattam az elkezdett alapot, és ráraktam a meglévő részre a kályha első két sorát.

Ez az első sor (ami a 2 sornyi magas padló fölött lesz, ezzel a lábazati téglával kezdődik tulajdonképpen a kályha):
Elég pontatlanok ezek a kézi vetésű téglák, úgyhogy a 8-10 mm-es vastag fúga célravezetőbbnek tűnt...




Itt látszik a dilatációs hézag a mag és a köpeny között, oda befér majd a tűztérajtó fémkeretestől illetve a sütőajtó is.



tömegkályha lábazata dilatációs hézaggal a mag (tűztér) és köpeny között



Mielőtt agyagba raktam volna, kiraktam a sort téglából...


Közben elkezdtem a kémény felé tartó padka alapsorait:


Ez a kis beugró itt a bal alsó sarokban lesz majd az egyik szobába benyúló fűtött padka:



És íme a második sor:

tömegkályha lábazata

tömegkályha lábazata

Egyúttal kipróbáltam a drótozást is.

Ezt a műveletet a legtöbben elhagyják, habár így volna szakszerű téglából készült kályháknál is.
Túlzásba azért nem fogom vinni, de minden második/harmadik sort drótozni fogok (ha meg nem únom, habár kétlem, mert élvezem)...

Félig acélos kályhásdrótot vettem hozzá a barkácsüzletben 3mm-est (2,8 - 3mm vastag a szokásos kályhásdrót).
A téglákat pedig 4mm-es kis akkusfúróval fúrogattam. Előre illene megfúrni, de párnál elfelejtettem, talán ha megszárad finoman megfúrom azokat is, óvatosan, hogy ne szakítsa ki a téglát a megkötött anyagból.

Először csináltam ezt is, kombinált fogóval meghajtom a drót végét 90 fokban, beleteszem a lyukba, újjal megjegyzem a következő hajlítási pontot, hajlítom, lenyisszentem a végét, és potty bele a 2 lyukba a helyére. Megy az, nem nagy filozófia.



Kilátás az egyik szobából:
Látszik, hogy a levegőbevezetés karjának rózsafogantyúja épp a padló fölött fog elhelyezkedni, másként egy fűtetlen padka alatt (abba a szobába is készítek egy űlőkét téglából, mégha fűtetlen lesz akkor is)





 Raktam pár téglát a kémény felé vezető járatot definiálandó, amíg ki nem kopik a padlóról az irkafirkám, mert unom újrarajzolni....





padkajárat, füstjárat kialakítása



A köpeny mellé tettem belül egy 3cm vastag félsamottáglát illusztrációnak, majd olyannal fogom bélelni belülről a köpenyt...

téglakályha - tömegkályha drótozása

Kályhásdrótozás és eszközei:

kályhás drót

A füstjárat alatti alsó sor Ytong / habtéglából van, súlyt nem kell megtartson, de a hőt jó volna ha nem engedné lefelé...





 És persze a kíváncsiság: vajon, hogy fog majd festeni a hamuzóajtóval...
Így..
A fémajtók ha még felkerülnek valószínű nagyot dobnak, megtörik a téglák monotóniáját, a fekete szín pedig picit feldobja a látványt. Legalábbis remélem :-)

 
hamuzóajtó tömegkályhához 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése