2016. augusztus 5., péntek

Kályhaépítés 32 - tűztérajtó rögzítése

Nem tudtam haladni igazából a kályhával, más dolgaimat végeztem, de ma du. maradt pár órácskám így beraktam a tűztérajtót a helyére.

Még pár sor a ferdére vágott téglákból, majd az ajtót rögzítő második pár motobicikliküllőnek is megkerült a helye...
tűztérajtó rögzítése tömegkályhánál


Tűztérajtót szoktak a köpenyre is felfogatni, ott kisebb a hő is aminek ki van téve, közvetve kisebb a hőtágulás,
de nekem jobban tetszik a besüllyesztett tűztérajtó, azaz amit a tűztér falához rögzítünk. És előnye is van persze, pld. nem éget el olyan könnyen, főleg kisgyereket, mivel nehezebben hozzáférhető..
Úgyhogy én ezt választottam...

tűztérajtó rögzítése tömegkályhánál

dán tömegkályha biotűztérrel


dán tömegkályha ferde hátlapja

dán tömegkályha biotűztérrel

Ebbe a sorba vágtam be flexxel a második pár küllőnek a helyét:

dán tömegkályha öko-tűztérrel

tűztérajtó felfogatása küllőkkel

dán tömegkályha biotűztérrel
Próbából nekiraktam a kályhaajtót és megjelöltem azokat a pontokat, ahol a küllő vége elérte az ajtókeretet.
Én mikroprocesszorok hűtéséhez használatos fehér pasztával kentem meg a küllő végét :-)), mert ez volt kéznél, nekinyomtyam a lemezt, elvettem és kifúrtam a lemezt a jelnél, úgy hogy a küllő csavarható anyája átférjen rajta, de a feje ne.

Persze akinek a főzés a hobby-ja processzorpaszta helye használhat habcsókot pld :-)
Ha pedig orvos készíti a kályhát, akár vért is.
(igen, ezt már hallottuk, hogy tömegkályhát építeni "nem kályhaépítőnek" lehetetlen, orvosi műtét, holmi IT munka mehet (mivel mindkettőt elvégzik manapság akár az interneten keresztül is, de kályhaépítés az nem, az szuperbonyolult..és titkos..). Node ha netán mégis megtörténne, én arra az esetre gondoltam...

Na de ez nem vicc, a végén sajnos vérrel is megjelöltem, ui. nem volt kéznél egy laposcsavarhúzó amivel jó erősen ráhúzzam a küllőfejet, csak egy univerzális bicska került elő a kezembe(köszi Jancsi :-), aminek van kihúzható pengéje, lapos csavarhúzóval a végén.

Jó erősen rá kellett húzni, így a bicska visszabicsaklott és szép rendesen bevágta a mutatóujjamat.
Mit mondjak, ezt a 7 éves kicsi fiaim már tudja (tőlem tanulta :-), hogyan hegyezzen bicskával bármit, hogy ne vágja el az ujját, és én bevettem a cselt...Nahát, mit mondjak, így nem kell csinálni... :-)

Úgyhogy, ajtó feltéve a kerámiapaplanra, de arról már nem csináltam fotót, nem akartam összevérezni a fényképezőgépemet, hazajöttem lecserélni az ideiglenes kötést(nem vészes másként)..

tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel

tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel

Innen fentről látszik, hogy a küllőtől jobbra még ékkel is megduplázhatom az ajtórögzítést..

tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel
 Itt az ajtópróba volt, hogy kb. vízszintben legyen, tudjon megállni egy pozícióban, mikor rakom a fát, ne csukódjon be pld...
tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel
Kb. így néz ki, csak még a keret alá tettem egy vékony réteg kerámiapaplant...(a 2,5 cm-es vastag kerámiapaplant elvágtam kétfelé)
Libik a könyvében azt írja, hogy nem kell alája tenni, de láttam pár "gurunál" ezt az ajtófelfogatást, logikát is láttam benne (nagyon jól tömít a kerámiapaplan, a tégla és fém között nemigazán tud jönnimenni a gáz, tágulási rés is megvan a samott és a a köpeny között, szóval alkalmaztam én is...

Az ékes módszert is fogom, de az már plusszban van, még a küllőfejeket sem húztam meg "istenesen", és máris úgy áll az ajtókeret mint a cövek...

Egyelőre így hagytam, eljöttem, majd meghúzigálom amit kell,
valamikor...

Két három napig megint szünet következik, kis családi kirándulás is kell közbe, folyton nem lehet dolgozni :-)


tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel

tűztérajtó felfogatása fémkerettel és küllőkkel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése