2016. augusztus 13., szombat

Kályhaépítés 33 - folytatás, gyémántlapok...

Jó bő egy hét kiesés után ismét jelentkezem egy mozzanattal.
Hiába, a családi kirándulások fontosak, élni kell, no meg dolgozni is...
De nyugi, nem szokásom abbahagyni amit elkezdtem...

Ott maradtunk el, hogy felkerült a tűztérajtó a kerettel, valahogy így:

tűztérajtó felfogatástűztérajtó felfogatás


A tűztérajtó feletti áthidalást megoldhattam volna egyszerűbben is (pld. fokozatosan "összébb hozom" a samottéglákat, és mikor már szinte összeérnek, áthidalom egy trapéz alakú téglával, mint csináltam a hamuzóajtó felett is.

De mivel nagyon könnyen ment a vágás, gondoltam csinálok egy rendes boltívet.
Egyenes boltívet.Nem hamisat...

A boltív vállai, azaz a boltív támaszpontjai közti távolságot lefele mértem, és onnan indítottam "sugarakat" a boltív fele, amint az alábbi kartonlap-rajzon is látszik.

Nagyjából jó a boltív, hogyha a boltív téglasávjában húzunk egy képzeletbeli körívet, nyomásvonalat (egy laposabb ellipszis ív igazából) és az merőleges a boltívben résztvevő fugákra...

Ki is lehetne rajzolni, de nem fáradtam vele, szemre úgy néz ki, hogy megáll így is...

Sőt, ebben az 50cm-es fesztávolságban úgy gondolom megállna ha párhuzamos falú téglákból raknám is ki, nemhogy befaragott "ék" alakú téglákkal...
10 db. téglát kellene rászánjak, mivel a vágás könnyen ment, gondolkozás nélkül belementem...




egyenes boltív készítése

egyenes boltív készítése téglából

Igen ám, de kis meglepetés is ért, az új paletta samottégla bizony megszívatott...
Leírom, nem másért csak a tanulságért, ilyen is lehet...

Igazából nem is tudom, hogy örüljek vagy sírjak miatta,
ui. olyan keményre sikeredtek ezek az új téglák, hogy a gyémántlapjaim rémei lettek már az első próbáknál.

Gyenge lehet a gyártási folyamat, illetve a kontroll a Heliosnál, ha két hozatal között ennyi a különbség.
Ezidáig, az első paletta (281 db tégla) feldolgozását megoldottam 1db 180-as noname gyémántlappal és 1db 125-ösz szintén noname gyémántlappal (előző 28 lejes, utóbbi 10 lejes), sőt még a köpenytéglákat is vitték, szárazon...

Az új hozatalba valószínű beleejthették az alumínium-oxid-os vödröt, mert olyan keményre sikeredtek, hogy alig lehet vágni őket. (ha az alu-oxidos vödröt ejtették bele, talán jobban fogják bírni a hőt, csak a pénztárcám nem fogja szeretni, mert ha nem kapok egy rendes lapot, többe kerül a vágás mint a tégla..)

Ma 200 lejre vettem gyémántlapot, szinte minden márkát kipróbáltam ami a barkácsboltokban kéznél volt, a középkategóriából, 70-90 lejesek..igazából csak 230-asból volt ennél drágább lap, és másfél sor téglával ki is csináltam őket.

Egy 80 lejes lap 3 ilyen alábbi téglavágás után lejár, no még 3-4-5- öt ki lehet kínozni belőle nyisziteléssel és annyi.

Pedig szakszerűen használva, 10 sec-nél többet nem hagyom az anyagba egyszerre, egyenletes erővel lassan húzva stb...

Röhögtek a Sazynál, mikor mondtam, hogy igen kemény a tégla, aszonták igen gyenge a gyémántlap, majd mi adunk rendeset...Ideadtak egy sárga Klingsport, hogy na ez osztán..Mondtam startból kettőt adjanak, hogy ne járjak 2x. Az első 3 téglavágás le is szedte az élét és akkor csodálkoztak...



gyémántlappal való téglavágás


Sajnos meg kell cáfolnom, hogy a drága lapok jobbak.Nem feltétlenül.

Ezidáig ez az alábbi, legolcsóbb 125-ös lap teljesített a legjobban (TbuildX-ell), akármilyen név (nekem noname), egy öreg bácsika árulja egy eldugott kis barkácsüzletben 10 lejért és többet vágott mint a képen alább szereplő 180-as lapok 90 lejért...

tbuild-x-ell gyémántlap

Amik beadták a kulcsot szerre mind: Klingspor, Norton Vulcan, Maxon, XTline, Proline...

klingspor, norton vulcan, maxon, xtline, proline gyémántlapklingspor, norton vulcan, maxon, xtline, proline gyémántlapklingspor, norton vulcan, maxon, xtline, proline gyémántlap

Na, erről ennyit, fogok keresni valami jobbat, s hanem végigkínozom valahogy a vágásokat ha már elkezdtem..Sajnos még 6 sor ferdevágás hátravan, ahol sokat kell vágnom...

A régi téglából ez félkézből ment volna, az újjal nem egyszerű. Legalább kemény lesz a szerkezet és hőálló, de igazán,,, ez a vigasztaló :-)

egyenes boltív építése

egyenes boltív építése

Az oldallapokon újabb két levegőbevezető lyukat hagytam ki (5 lesz összesen oldalanként):
levegőbevezető lyukak biotűztérbe

levegőbevezető lyukak biotűztérbe


tűztérajtó felfogatás tömegkályhánál

tűztérajtó felfogatás tömegkályhánál


biotűztér, ökotűztér, öko-barát tűztér
S itt tartunk...
Még lesznek kihagyások mert dolgaim vannak, de jelentkezem...

biotűztér, ökotűztér, öko-barát tűztér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése