2016. augusztus 4., csütörtök

Kályhaépítés 31 - tűztér folytatás, szekunder levegőbevezetés lyukjai

Közben elfogyott a samottéglám, így elhoztam a második paletta samottat is.
Igen biza, 510 darab 23,3x6,4x11,4-es samottat vettem idáig, plusz 150 lapocskát (ugyanez a méret csak 3cm vastag).

Hát a Helios elbukna bármelyik  ISO vizsgán sztem.
A múltkori hozatalban a téglák mérete 23,3x6,4x11,4cm volt,
a mostaniban pedig 22x6,2x11, azaz fél centi és másfél centis külöbségek egyikmásik oldalhossznál.

Elég gyengusan lehet a gyártási folyamat kidolgozva nálukfelé.
Dehát elnézem nekik, mert ezek a kisebbek keményebbre sikeredtek.

Látszik, azaz hallatszik is rajtuk (kb. így:

  ), no meg a vágásuk is nehezebb az újaknak....

Meló után ma is raktam pár téglát, lassan halad a szekér, de nem visszafelé, most kb. így néz ki:

szekunder levegőbevezetés biotűztérnél

szekunder levegőbevezetés biotűztérnél

dán kályha összetett formájú tűztere ferdére vágott téglából
Egy kartonlapra kirajzoltam a 11 ferdén vágott sort, a téglavágáshoz meg is van a sablon:


sablon dán kályha összetett formájú tűzteréhez, ferdére vágott téglákhoz

A tűztér hátoldalán van 5db 3,3cmx3,3cm-es lyuk (másodlagos levegőbevezetés) a tömegkályha áramlástani méretezése szerint:
másodlagos levegőbevezetés biotűztérnél
harmadlagos levegőbevezetés biotűztérnél

 ...és a két oldalsó falon is lesz 5-5db. lyuk, nevezzük szekunder / terciáris levegőbevezetésnek...

terciáris levegőbevezetés biotűztérnél



dán tömegkályha öko-barát tűztérrel





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése