2016. április 17., vasárnap

Számítások 8. - Kályhaajtók

Ígértem, hogy hozok képet a megvásárolt ajtókról. Íme, megvannak, bazi nagyok, szinte megijedtem mikor megláttam :-) és türelemmel várják a kályhaépítést.



Árakról nem feltétlenül akartam írni a blogon (ha lesz igény rá esetleg, privátban viszont bárkinek megírom, hogy mi mennyibe került, ha érdekli, ezek nem államtitkok, s a cél az informálás, nem pedig a ködösítés..hálistennek itt én mondom meg mi a reklám és mi nem, mi az offtopic és mi nem...)

Magánvéleményem az, hogy k. drágák és érdemes futni ez ügyben is egy kört.

Volt egy utam Magyarországra és kértem pár árajánlatot és fel is vettem az ajtókat jövet. Vehettem volna olcsóbban is, viszont szinte kétszeres áron is (a kért árajánlatok min és maxja között 2x-es szorzó volt!), szóval érdemes utánanézni.

Biztos vannak még más lehetőségek is Magyarországon, nekem ennyire tellett utánanézni és elhozni persze... Román oldalakon is akadnak, de ott gyengusabb a kínálat ilyen nagyajtókra és drágábbak is picivel...

Pár adat és tapasztalt magánvélemény:
1. kalyhaajto.hu
   Szigetvári cég, olcsóbbak, segítőkészek
2. kisskandallo.hu
   Salgótarjáni cég, picivel magasabb árak, (viszont minőségibbnek mondják őket(felhasználói vélemény), több más cég az ők termékét árulja), szintén maximálisan segítőkészek, korrektek, úgy ahogy a weboldalon állítják
3. orbankalyha.hu
 Őrbottyán, szintén rendben.
4. usiteracota.ro
   Gödöllő, az úriember főleg Romániának postáz, drágább jóval a többinél, viszont ez is lehet egy opció azoknak, akiknek nincs épp útjuk arrafele...

Én 2 cég kombinácójából vettem meg a 3 nagyajtót és a 6db tisztítóajtót, lehet tippelni :-)

S ja: spórolni itt is lehet, mármint a típus kiválasztásánál:
 1. nem feltétlenül kell bazi nagyok legyenek, ez stílus kérdése. Persze a tűztérnek sem mindegy, hogy kicsi vagy nagy, vannak PRO és KONTRÁ-k, nagyajtó hidegebb tűztérhőmérsékletet okoz, de begyújtáskor azonnali hőt is ad le, ontja ki a meleget magából, s van "kandallóhatás", lángbámulás stb..Kisebb ajtó jobban engedi érvényesülni a tűzteret...
 2. a tisztítóajtókat ki is lehet hagyni éppenséggel, remélhetőleg azokat ritkán kell nyitogatni és ízlésesen bevágott tégla-lapocskával is helyettesíthetőek.
 

Még egy észrevétel: igazából huzatszabályzós sütőajtót akartam venni, de a cég figyelmeztetett, hogy az a modell ami nekik volt nem légtömör és a sütőnél fontos lehet ez is, hogy ne omoljon ki a füst...

Kisebb elmélkedés után végülis ezt a változatot vettem meg, légmentesen zárható, az ablak-öblítő levegőt, lám még eldől, hogy meg fogom tudni-e valósítani (a samottakon keresztül megpróbálom odavezetni a levegőt az üveghez, hátha elérem, hogy ne kormosodjon, ha pedig nem, hát nem, lesz fekete a kemence, mint ahogy a neve is mondja).
 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése