2016. július 31., vasárnap

Kályhaépítés 30 - Kályha teste, tűztér folytatás

 A padkákat körbeszegtem teljesen, így kezd körvonalazódni a kályha teste:

 Minden oldalról fényképezve...

dán típusú ellenáramú tömegkályha

dán típusú contraflow tömegkályha

dan tipusu contraflow tomegkalyha

Folytatom most egy darabig az abbahagyott tűzteret. mindkét héjat hozogatom párhuzamosan...

contraflow masonry heater plans

tomegkalyha epitese hazilag

tömegkályha építése lépésről lépésre

tömegkályha tervek
A kályha frontján kihúztam a zsinórokat, a tűztérajtó a samottnak fog támaszkodni, jó volna ha függőlegesre jönne ki a fal, hogy ne csapódjon be az ajtó amikor rakom a fát....A plafonra felszegeztem két deszkát, lefüggőztem a falhoz, megjelöltem a deszkán a cérna helyét, majd egy szeggel rögzítettem fent, lent pedig elvehető ha netán akadályozna, illetve visszarakható, egy téglával simán a falnak kell szorítanom...

tömegkályha tervrajzok

A másodégéslevegős sorokhoz értem.
Itt számoltam ki a szükséges levegőnyílásokat.
 
Ez alapján a hamuzónyílás 259,1 cm2, ennek fele megy a rostélyon, másik fele a kéthéjú tűztér belső oldalfalai mögé (azaz a 2 héj közé), azaz 129,55cm2.
A három oldalfallal ezt elosztva, oldalanként: 129,55/3 = 43,18 cm2
 
A tűztér mindhárom oldalán 5-5 db. négyzet alakú lyukat hagyok.
43,18/5=8,636cm2, ennek megfelel 3,3cm-es hidraulikus átmérő, azaz egy 3,3x3,3 cm-es négyzet alakú rés. 
 
Megpróbálom egyenletesen elosztani ezeknek a lyukaknak a pozicíóját, hogy lehetőleg a tűztér minden szakaszába lőjenek égési levegőt. A tűztér hátfalán az 5 rés a harmadik és negyedik sorokba esik, az oldalfalakon fennebb lesznek..

Íme:


tömegkályha tervrajz
Közben elértem a 3. sort ahova a küllős ajtórögzítést máris lehet előkészíteni.
Motorbicikli küllőt rögzítek a téglasorba, flexxel megvágva előre a helyét, majd pedig a küllő anyájával meg fogom próbálni "nekihúzatni az ajtókeretet a samottfalnak...Előbb persze felrakok egy ajtónyi szakaszt legalább..

tűztérajtó rögzítése motorbicikli küllőkkel tömegkályhánál

tűztérajtó rögzítése motorbicikli küllőkkel tömegkályhánál


A kampós + ékes rögzítést is alkalmazom, több módszer alkalmazása nem zárja ki egymást, az volna jó, hogy ne kotyogjon az ajtó és a kerete a kályhában...

tűztérajtó rögzítése motorbicikli küllőkkel tömegkályhánál

tűztérajtó rögzítése küllővel

tűztérajtó rögzítése kampóval és ékekkel

tűztérajtó rögzítése kampóval és ékekkel
Már egy ideje rakom az élére rakott samottfalat, ami a külső levegőbevezetést kivülről határolja, ezért beiktattam ezt a két kilógó fület félsamottéglából, ami a tűztér belső falából indul ki  "nekitámaszt" az élére rakott falnak, stabilabbá téve azt...


tűztérfal támasz
 A méteres is odatéve, hogy látszodjanak a méretek is...

tömegkályha tűztér méretek

tömegkályha tűztér méretek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése