2016. július 3., vasárnap

Kályhaépítés 21 - padka alapja

Toltam ma is picit előre a szekéren, minek eredményeképpen az első padka körvonalazódott ki.

tömegkályha fűtött padka

tömegkályha fűtött padka


Folyton bonyolítja a helyzetet a második levegőbevezetés vascsöve, amit kerülgetnem kell,
úgy jött volna ki, hogy a hátsó padka téglái félig rákerültek volna, félig épp melléje, így másfél veder normálbetont gyorsan bekevertem és áthidaltam azt is. 6-os és 8-as vasakat tettem bele, az megbírja azt a falacskát aminek egyrésze rá fog nehezedni.

Ez a rész már nem fog közvetlen érintkezni a füstgázzal, úgyhogy normál (nem hőálló) betonból készítettem. Persze kerámiapaplanba bugyoláltam a vascsövet, hogy tudjon azért külön mozogni ha kell tágulás, összehúzódás esetén, ui. jöhet azon be mínusz 25 fokos levegő is akár..


Meg is van, úgyhogy elfelejtve ez is...


Megrajzoltam a padka körvonalait, a füst útját a kéményig, a szélein lévő cigánytéglasort(amikre fal nehezedik) néhány réteg alufóliára tettem, a közepét (amire nem fog semmi nehezedni) pedig 7cm-es habtéglával (YTONG) szigeteltem, hogy kevesebb hő távozzon a padlón keresztül.


Itt a füst útja körvonalazódik, azaz a dán kályha két asszimetrikus járatának "összeömlése" látszik.


A habtéglás részt egy sor cigánytéglával bélelem(Kb. 20 baniért vettem darabját, néhány palettányit, szóval használom ahova csak lehet..Ezeket agyaghabarcsba ágyazva teszem a habtéglapadlóra.

Érdekes ez a 100 éves bontott cigánytégla, még mindig keményebb mint  a samott és a köpenyhez használt vadiúj kézivetésű téglák. Az utóbbi kettőt úgy vágja a 30 lejes gyémántlap mint a vajat, a 100 éves bontott cigánytéglát (a keményebbekett) pedig gyakorlatilag nem tudja elvágni, szikrázik mintha vasat vinne...Ha összekoppintom őket konganak mint a harang..



bontott cigánytégla

Ezzel meglenne ez a padkaszakasz alapja, azaz felértünk a kályha "nullás" szintjére.


bontott cigánytégla

 
Az áthidalásról is levéve a "zsalu", azaz a pár cigánytégla amiből rögtönöztem azt...

levegőbevezetés áthidalása

Közben megtakarítottam a rozsdától a kályha tisztító ajtajait, és lefestettem ezzel a hőálló fekete festékkel, ui. a pucolóajtók nem voltak lefestve. Hogy legyenek elkészülve, hamarosan ők következnek...

hőálló fekete festék 650 fokos
Előtte.

tömegkályha pucolóajtók öntvényből

S utána :-)
tömegkályha tisztítóajtók vasöntvényből

Általában egyedül dolgozom, de ma bámészkodóim is voltak.
Míg meg nem tudták, hogy a fotó blogra kerül. Akkor pedig menekülés. :-) A legtöbb ember nem szeret nyilvánosan szerepelni...
Na de mégsem voltak elég gyorsak :-)



tömegkályha építés házilag

tömegkályha építés diy


Kiraktam az íves szakaszon a lábazati sort, kb. ez lett a 21 cm-es lábazati téglát kettőbe vágtam, hogy jobban kövesse, azaz simuljon az ívhez.

Úgyhogy ilyen "szaporább" lesz a tégla ritmusa ezen a szakaszon...


Hátulnézetből ugyanaz.

dán tömegkályha füstjáratai

 Felülnézetből a padka.
Nem lesz nagy, kb 65-70cm-es ui. még a végén helyet kell adjon a segédkéménynek is.

ív rakása téglából

Folytatása következik...
ív rakása téglából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése