2016. július 16., szombat

Kályhaépítés 24 - tisztítóajtókig

Nyár van, de egy gyerektábor és strandolós nap közé mindig esik egy-egy délután, amikor nyomhatok előbbre picit a szekéren.

S íme itt tartok, rakosgattam a harmadik és negyedik sorokból, a tisztítóajtók behelyezését előkészítendő:

tisztítóajtó és hamuzóajtó elhelyezése tömegkályhához

A mag és köpeny között tágulási rés van, kétoldalt, ahol a leáramló füstjáratokban forró füstgáz járkál pedig két kőzetgyapot szalagocskával lezártam. Igazából a füst útját zártam le vele, illetve, hogy ne kapjon farcs levegőt a hamuzóajtó irányából, de annyit szigetel is, hogy nagy tágulás nem lesz ott a hamuzóajtó magasságában...
A két téglát az ajtó két oldalán bevágtam. a kampókat téglaékekkel ott fogom tudni kiékelni pld...

hamuzóajtó ékelése rögzítése tömegkályhához

hamuzóajtó ékelése rögzítése tömegkályhához a köpenyen

hamuzóajtó rögzítése tömegkályhához a köpenyen

A segédkémény és kémény közötti rést kőzetgyapottal szigetelem.
Ez a lap nem is volt beleszámítva a 12 négyzetméterbe...

segédkémény és kémény közötti rés kőzetgyapottal szigetelve

tömegkályha segédkémény és kémény közötti rés kőzetgyapot szigeteléssel

Ez pedig közelről a kályha előlapján, a hamuzóajtó két oldalán elhelyezett kőzetgyapot csík:
tágulási rés a tömegkályha mag és köpeny között kőzetgyapottal kitöltve

tágulási rés a tömegkályha mag és köpeny között kőzetgyapottal kitöltve

A hátsó padkán is lesz egy pucolónyílás, elvileg a kályhabelső összes szakaszához hozzá kell tudni férni a tisztítónyílásokon keresztül az időnkénti tisztítás céljából...

ellenáramú tömegkályha magja és köpenye alakulóban

A hátsó fűtött padkában a füstgáz egy kis szigetet fog megkerülni.

füstjárat fűtött padkában


Közben előkészítettem és leragasztottam az ajtókat, hogy  ne piszkolódjanak össze a munka során.
Sima festők által használt ragasztócsíkok, meló után lekapom őket és remélem így nem kell újrafestenem az ajtókat.
Hegesztettem egy fémkeretet és arra fogatom fel csavarokkal az ajtókat. Beszorítottam egy kerámiapaplan csíkot körbekörbe, hogy ott se kapjon plussz levegőt, illetve ne menjen át az oldalsó füstjáratok felé ez a levegő...


tömegkályha ajtó fémkerettel
Ez egy 3mm-es fémkeret, lehetett volna talán 4-es is, de így "lapjával" nekiszorítva a mag elejének nem valószínű, hogy fog sokat tudni táncolni...

tömegkályha tűztérajtó fémkerettel való felszerelése

4-4 csavarral rögzítettem a két oldalt lévő fülhöz, ezekből 2-2 a kampók rögzítését szolgálja.

tömegkályha tűztérajtó fémkerettel való felszerelése

Ezt a kerámiapaplant beszorítottam a két fém közé, hogy ne mind jőjön-menjen ott a levegő ki-be..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése